Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The influence of computer games on English language knowledge
Prát, Patrik ; Žouželková Bartošová, Marie (oponent) ; Jašková, Jana (vedoucí práce)
Despite the fact that computer games continue to gain in popularity, attitude of majority towards computer games is still rather negative. The aim of this bachelor’s thesis is to demonstrate that playing computer games can be beneficial while learning a second language. This bachelor’s thesis consists of three chapters in which is dealt with the current state of the English language, acquisition and learning of a second language, and influence of computer games on the English language knowledge. The empirical part of this bachelor’s thesis is devoted to the analysis of a survey in the form of a questionnaire.
Utilization of online platforms in the German lessons
Pidych, Tomáš ; Kafka, Clemens (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Předložená bakalářská práce si zaprvé klade za cíl zjistit, které digitální obsahy užitečné pro výuku němčiny momentálně nabízí internet, také popisuje jejich možné využití v hodině. Nadále se pokouší zjistit, do jaké míry jsou tyto digitální obsahy ve výuce efektivní ve srovnání s tištěnými materiály, např. učebnicemi. Teoretická část sumarizuje dosavadní výzkum v oblasti multimediální výuky, designové principy pro tvorbu a použití multimediálních pomůcek a mechanismy lidského smyslového vnímání. Klasifikuje existující druhy médií, a nakonec nastiňuje vývoj v chování mladistvých ve světě technologií s ohledem na koronapandemii. Praktická část zprostředkovává vhled do průběhu experimentu spojeného s touto prací, kterého se účastní dvě skupiny žáků stejné věkové skupiny. Ve skupině B probíhá multimediální výuka, zatímco skupina B ve svých hodinách využívá výhradně tištěné materiály, např. učebnice. Na začátku a na konci experimentu jsou obě skupiny podrobeny komplexnímu gramatickému testu s akcentem na volné psaní a překlad. Každá z vět obdržených od žáků je analyzována v rámci vybraných gramatických kategorií s cílem vyčíslit, která ze skupin zaznamená výraznější posun. Skupina A začíná jako pokročilejší z obou skupin, a to také zůstane, ve většině pozorovaných kategorií ovšem stagnuje. Skupina B...
Precipitační procesy v lehkých vytvrditelných slitinách a možnosti začlenění termické analýzy do středoškolské výuky fyziky
Kodetová, Veronika ; Vlach, Martin (vedoucí práce) ; Černošková, Eva (oponent) ; Svoboda, Pavel (oponent)
Předkládaná disertační práce je rozdělena do dvou částí - Termická analýza ve výuce SŠ fyziky a Materiálový výzkum slitin typu Al-Zn-Mg(-Cu-Sc-Zr). V rámci první části práce byly měřeny oblasti krystalizace, resp. tání vybraných potravin pomocí diferenční skenovací kalorimetrie. Byl vytvořen návrh nevšedního SŠ praktika z termodynamiky, který byl autorkou otestován na třech pražských gymnáziích. Praktikum bylo doplněno sepsáním vhodného studijního textu zaměřeného zejména na metodu diferenční skenovací kalorimetrie a její využití. Druhá část disertační práce je detailní analýzou teplotního vývoje fázových transformací v hliníkových slitinách typu Al-Zn-Mg(-Cu) se společným přídavkem příměsí Sc a Zr. Byl studován vliv deformace slitin (za studena a za tepla) a příměsí Sc, Zr na rozpadové řady a rekrystalizační chování těchto slitin. Ve slitinách AlZnMg(Cu)ScZr byla po izochronním žíhání do 360 řC prokázána přítomnost sekundárních částic Al3(Sc,Zr), které měly v těchto slitinách výrazný vytvrzující účinek při teplotách nad 300 řC. Ve slitinách AlZnMgCu byla po izotermickém žíhání na 350 řC/10 hodin pozorována částečná rekrystalizace, po žíhání na 450 řC/10 hodin byla velikost zrn 50-200 m (v závislosti na přípravě materiálu). Příměsi Sc a Zr stabilizovaly zrno, rekrystalizace slitin AlZnMgCuScZr nebyla v...
The influence of computer games on English language knowledge
Prát, Patrik ; Žouželková Bartošová, Marie (oponent) ; Jašková, Jana (vedoucí práce)
Despite the fact that computer games continue to gain in popularity, attitude of majority towards computer games is still rather negative. The aim of this bachelor’s thesis is to demonstrate that playing computer games can be beneficial while learning a second language. This bachelor’s thesis consists of three chapters in which is dealt with the current state of the English language, acquisition and learning of a second language, and influence of computer games on the English language knowledge. The empirical part of this bachelor’s thesis is devoted to the analysis of a survey in the form of a questionnaire.
Využívání počítačových simulací ve výuce medicíny
Hübnerová, Iveta ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím metody počítačových simulací ve výuce, se zaměřením na medicinskou oblast. Podává možnosti využití počítačových simulací i v jiných oborech. Uvádí možnosti podpory výuky pomocí počítačových simulací, analýzu efektivních přístupů a možné bariéry při implementaci. Praktický výzkum je založen na kvalitativní analýze aktuální situace využívání simulací na lékařských fakultách v ČR. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Použití information scrapingu pro tvorbu výukových simulací
Dobrovolný, Viktor ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Pokorný, Jan (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá možnostmi využití metody web scrapingu při tvorbě výukových simulací. V úvodu první části se autor věnuje rozdílům mezi pojmy information scraping, web scraping a screen scraping a vytvořením definice po zbytek práce používaného pojmu web scraping. Dále se věnuje historii a kontextu této metody zejména v americkém prostředí a na jednoduchém příkladu ukazuje, jak může vypadat web scraper. Rozebírá i příklady použití web scrapingu, na které je možné na internetu narazit a popisuje konkrétní projekty, které metody využívají. Závěrem první části se věnuje složité právní situaci, která kolem web scrapingu panuje a zmiňuje etické problémy, na které je možné v souvislosti s používání scrapingu narazit. V druhé části se krátce věnuje výukovým simulacím a prozkoumává možnosti využití web scrapingu pro tvorbu a aktualizaci výukových simulací, včetně typických znaků datové struktury simulací, které jsou pro použití s web scrapingem vhodné. V závěru je představen návrh příkladu výukové simulace z oblasti energetiky, která by mohla z použití scraperů ve fázi tvorby i ve fázi aktualizací těžit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.